Wypadające włosy- problem wielu mężczyzn

Męska pielęgnacja włosów powinna być kompleksowa, ale też dopasowana do indywidualnych potrzeb. Dla wielu panów głównym problemem jest nadmierne wypadanie włosów (często dodatkowo połączone z łupieżem). Przyczyn łysienia może być wiele. W większości wypadków „winę” ponosi układ hormonalny – androgeny, czyli męskie hormony, sprawiają, że produkowane przez organizm włosy są cienkie i słabe, stopniowo zanikają. Również zmiany w obrębie układu odpornościowego, jego osłabienie, mogą sprawić, że włosy zaczną wypadać. Ma to miejsce podczas choroby albo wyniszczającej terapii, ale także przy narażeniu na nadmierny stres, niedobory witamin i minerałów. Kolejnym czynnikiem, który doprowadza u panów do utraty włosów są zakaźne stany o różnej etiologii. Mogą to być zarówno choroby układu oddechowego, jak i weneryczne. Niezależnie od przyczyn wypadania włosów, najistotniejsze jest to, że w większości przypadków można je powstrzymać lub znacząco ograniczyć. Dobra kondycja włosów zależy od tego, w jakim stanie będzie skóra głowy. Znaczenie ma zarówno pielęgnacja, jak i optymalna, dostarczająca niezbędnych mikroelementów dieta. Jeśli chodzi o „cudowne środki” na porost włosów – w większości ich stosowanie nie wystarcza. Może natomiast stanowić rodzaj uzupełnienia. Jak pielęgnować włosy i skórę głowy? Przede wszystkim decydując się na kosmetyki naturalne, zawierające ekstrakty z ziół, minerały, jak najmniej szkodliwych konserwantów czy parabenów. Istotne jest nie tylko czym, ale i jak myjemy głowę. Zaleca się powtarzanie tego zabiegu co najmniej raz na dwa dni, przy czym spłukując kosmetyki z włosów warto wykonywać stymulujący krążenie masaż, polegający na intensywnym pocieraniu skóry głowy. Choć takie sposoby mogą się wydawać niemęskie warto spróbować również wszelkiego rodzaju płukanek czy masek – np. z szałwi, skrzypu czy gorczycy bądź pokrzywy. Przy niejednolitej, miejscowej utracie włosów dobre efekty mogą dać również okłady (a właściwie wcierki) z cebuli. W diecie nie może natomiast zabraknąć białka, dużej ilości nasion, zbóż, orzechów a także warzyw i owoców – doskonałego źródła witamin oraz minerałów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *